Google Shopping maakt winkelen makkelijker

Iedereen kent het wel: tijdens het online winkelen kom je voor dilemma’s te staan. Vaak wil je producten van de beste kwaliteit tegenover een goede prijs. Maar hoe weet je precies welk product je moet kiezen en wat een eerlijke prijs is? Daar is tegenwoordig een oplossing voor gevonden. Met Google Shopping worden artikelen die jij opzoekt allemaal op een rijtje gezet en gefilterd naar wens. Zo kan je bepalen welke type product je nodig hebt, welke kleur je wilt en wat je gewenste prijsklasse is. Hiermee voorkom je dus dat je zelf urenlang aan het filteren bent naar je zoekresultaat.

Groei van webshops

De uitbraak van het Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat veel winkels voor lange tijd gesloten bleven. Hierdoor vond er een explosieve groei plaats van online bestellingen, met als gevolg de bloei van webshops. Mensen gingen massaal online producten bestellen, variërend van kleding tot elektronica. Dit heeft ervoor gezorgd dat Google een nog grotere rol heeft in het aanbieden van advertenties online. Elk zoekresultaat levert nu een grote lijst aan producten op, die elk zorgvuldig door Google gekozen is. Zo wordt geprobeerd om de consument te prikkelen om op een bepaald artikel te klikken. De invloed van Google op de online consumentenmarkt is dus flink gegroeid sinds de uitbraak van het Coronavirus.

Online marketing

De advertenties die Google aanbiedt komen er niet zomaar. Bedrijven kiezen voor Google Shopping uitbesteden om hun producten uit te lichten op het internet. Tegen een betaling worden hun advertenties geplaatst op de zoekresultaten van producten van Google. Als jij dus op Google zoekt naar een bepaald product, zijn de resultaten die je tegenkomt afkomstig van bedrijven die reclame maken. Zo kunnen bedrijven ervoor zorgen dat meer consumenten hun producten zien. Meer consumenten betekent logischerwijs een grotere omzet. Deze marketing strategie is dus zowel positief voor bedrijven die hun bereik en inkomsten vergroten als de inkomsten en invloed die Google heeft op de internetgebruikers.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *